حاشيه هاي ريحانه پارسا

از چند روز پيش دوباره بحث مهاجرت يکي از بازيگران سينما و تلويزيون داغ شد. ريحانه پارسا، بازيگر جواني که با سريال «پدر» شناخته شد، به خارج از کشور رفته و ظاهرا قصد برگشتن به ايران را ندارد. اين اولين‌بار نيست که يک بازيگر مهاجرت مي‌کند اما موضوع پارسا مولفه‌هايي دارد که قطعا از آن موردي جالب و قابل بررسي مي‌سازد.

دوسال پيش بود که سريال «پدر» توسط حامد عنقا و بهرنگ توفيقي براي پخش از شبکه دو ساخته شد. شخصيت‌هاي اصلي سريال را دوبازيگر جوان و ناشناخته برعهده داشتند؛

يکي سينا مهراد بود که به‌دليل رابطه پدر و فرزندي با سعيد سهيلي،کارگردان سينما راه ساده‌اي را براي بازيگري طي کرده بود و ديگري دختري ?? ساله به نام ريحانه پارسا. از همان ابتدا به‌دليل سکانس پريدن «حامد» از پنجره کلاس به بيرون، «پدر» سروصدا کرد و موردتوجه قرار گرفت، اما حاشيه اصلي ريحانه پارسا بلافاصله با پخش قسمت پاياني «پدر» آغاز شد.

او ساعتي پس از پايان سريال، عکس‌هايي با آرايش غليظ و ميکاپ از خودش گذاشت که تا آن روز در موارد مشابه هيچ بازيگر نورسيده‌اي اين کار را نکرده بود. پارسا درهمين زمينه نوشت: «من، ريحانه پارسا دختري که از الان تا هميشه اگر کسي ميشناستش به واسطه سريال پدر هست،

از همين پست ميگم اگر اين روزها عکسي ديده شده که فرق زيادي با تصوير اين ماه‌هاي اخير داره بي‌هيچ جبهه‌گيري خاصي و موضع داشتن بوده و هست، صرفاً توجيهي است که ريحانه هيچ شباهت (ظاهري) به ليلاي ديده شده نداره.» اين حاشيه سروصداي زيادي به‌پا کرد.


روايات مختلفي از نحوه انتخاب ريحانه پارسا توسط حامد عنقا مطرح شده است. برخي مي‌گويند او پيش‌خدمت يک کافه بوده است و اصولا گزينه اول بازي در نقش «ليلا» نبوده اما در دقيقه‌?? اين اتفاق رقم خورده است. همه مي‌دانند که براي حضور در مقابل دوربين يک آيتم و اجراي آن، بايد موردگزينش و استعلام حراست سيما قرار گرفت،

اما ظاهرا براي استفاده از يک جوان آن‌هم در مهم‌ترين نقش يک سريال تنها موجود تهيه‌کننده سريال است. مثلا اينکه او تحصيلات مرتبط داشته باشد، ثبات رواني داشته باشد، سابقه زندگي شخصي مناسبي داشته باشد و. به هيچ عنوان براي سازندگان سريال مهم نيست.

چه بخواهيم و چه نخواهيم به‌هرحال هنوز تلويزيون در ايران مهم‌ترين و فراگيرترين رسانه است. به همين خاطر است که ممکن است در عرض چندشب يک فرد را به شهرت زيادي برساند.

پس طبيعي است که وقتي قرار است يک فرد که تا قبل از آن هيچ جايگاه حرفه‌اي و اجتماعي خاصي ندارد، به واسطه تريبون رسمي رسانه‌اي کشور به شهرت برسد بايد از هاي مختلف عبور و تامدت‌ها مورد نظارت باشد.
«حق شهرت» مساله‌اي‌است که در خارج از ايران درباره چهره‌هاي نوظهور مورد استفاده است.

بازيگر يا شاخ اينستاگرامي؟

اما اين تنها حاشيه بازيگر نورسيده نبود. او نشان داد به جلب‌توجه تصويري علاقه زيادي دارد و بارها اين را ثابت کرد. او در حاشيه اکران و نشست خبري «خوب، بد، جلف?» تا توانست در مقابل دوربين عکاسان اطوار عجيب و ناشايست درآورد به‌طوري که صداي خيلي‌ها درآمد.

انتشار عکس با حوله حمام و. خيلي کارهاي ديگر پارسا روزبه‌روز از او بازيگري مي‌ساخت که حاشيه‌اش از متن بيشتر است. البته اين کارهاي پارسا براي اهالي رسانه عجيب نبود.

در همان ايام پخش «پدر» در مراسم اختتاميه جشن حافظ وقتي او با دودست در جيب روي سن آمد و خيلي‌ها به نشانه اعتراض سوت زدند، معلوم بود که ستاره جديدي در بازيگري پديدار نشده، بلکه نهايتا يک «شاخ اينستاگرامي» جديد پيدا شده است!

همه اين‌ها مدام سيستم فشل چهره‌سازي در ايران-خصوصا تلويزيون- را به‌خاطر مي‌آورد. اما قبل از اينکه وارد حواشي بعدي او شويم بايد يک سؤال اساسي را مطرح کنيم. اگر درکنار اين بازيگر جوان يک مشاور يا مدير کاربلد و پخته وجود داشت، آيا بازهم پارسا به همين مسير مي‌افتاد؟

منبع : qomikala

 


مرجع کنکور ایران پارسا ,ريحانه ,سريال ,بازيگر ,حاشيه ,«پدر» ,ريحانه پارسا ,مقابل دوربين ,داشته باشد، ,قرار گرفت، ,حامد عنقا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دهکده تفریح و سرگرمی اینجا همه چی هست گلدتیوب | مرجع دانلود فیلم سریال کلیپ و آهنگ sRainShop سرگرمی