مشاوره حقوقي خانواده

اين موضوع به لحاظ پيوند با خانواده که تمامي ما از بدو تولد در آن رشد يافته ايم و کثرت خانوارها جزو شاخه هاي اصلي است و دادگاه هاي خانواده هم از جمله دادگاه هايي است که راهروهاي پر ترافيکي را از حيث تعدد و کثرت مراجعان به خود مي بيند ، تمامي اينها به عنوان پيش درآمدي براي معرفي مشاوره خانواده گفته شد در مشاوره خانواده شما به مدد وکيلي که از چم و خم قوانين حقوقي به خوبي آگاهي است، از ميان برهايي براي رسيدن به حقوققتان استفاده مي نمايد، شکايت خود را به نحو صحيحي مطرح مي نمائيد و از هر گونه اجحافي که به سبب جهل به قاون ممکن است برايتان به وجود آيد خلاصي مي يابيد . چه بسا به لطف اين مشاوره ها قبل از طي مرحله اي طولاني از راه ديگري براي مطالبه حقتان اقدام نميائيد. اينکه چطور و چگونه در حقوق خانواده اقدام نمائيد تماما در مشاوره گره گشايي مي شود .


حقوق خانواده در برگيرنده چه مسائلي است ؟

يکي از شاخه هاي اصلي و مهم در حقوق به خانواده مي پرازد، اما سئوال اينجاست حقوق خانواده دقيقا در برگيرنده چه مسائلي است، در حقوق خانواده همانگونه که از نام آن پيداست به مسائل خانواده پرداخته مي شود که از لحاظ حقوقي اثري بر آن مترتب است.

هر موضوعي که از خانواده بر آمده و يک سر آن به خانواده پيوند داشته باشد در اين شاخه از حقوق جاي دارد، بالطبع خانواده به واسطه ازدواج شکل ميگيرد، تکاليفي چون حضانت، نفقه، مهريه و ارت المثل را ايجاد مي نمايد و در نهايت هم با طلاق خاتمه مي يابد، ولي بر تمامي اين موارد از نظر حقوقي آثاري مترتب است بنابراين مي توان اينگونه جمع بندي کرد، حقوق خانواده در بر گيرنده مسائل ازدواج، طلاق، مهريه، نفقه، حضانت و اجرت المثل مي باشد.

معرفي مدير گروه مشاوره حقوقي خانواده

سرکار خانم يسنا سبزي زاد

سوابق کارى مهم :

  • مدير شرکت کاوه مبدل
  • مدير شرکت نگه دار صنعت
  • مشاور حقوقى شرکت مپناتوکا
  • مشاور حقوقى شرکت مپنا مکو
  • مشاور حقوقى شرکت هوربيگر اتريش
  • مشاور حقوقى شرکت هوربيگر کيش
  • مشاور حقوقى بيمه ايران
  • مشاور حقوقى شرکت هاى نفت، گاز ، پتروشيمى
  • عضو هيئت اختلاف اداره کار
  • عضو هيئت مديره شيمى داروى پارس

داراى مدارک رسمى از

  • ادارات بازرگانى
  • صنايع و معادن ايران
  • گمرک جمهورى اسلامى ايران

 


مشاور حقوقي خانواده کيست؟

مشاوران حقوقي، وکلاي مجرب دادگستري يا کارشناسان حقوقي هستند که با علم و اطلاع دقيق از قوانين مي‌‌توانند روال دادخواهي شما را تسريع بخشند و شما را با توجه به خواسته‌تان به بهترين شيوه ممکن هدايت نمايند و از اشتباهات احتمالي بر حذر دارند .

اين مشاوران در خدمت شما هستند تا اصطلاحات و مفاهيم ناآشنا را که يکي از معظلات اساسي مراجعين به مراجع قانوني است، به شيوه اي قابل درک تشريح نمايند يا در صورتي که قصد تنظيم دادخواست يا دفاع داريد، شيوه تنظيم آن را گام به گام ارائه دهند، حتي در صورت تمايل به مصالحه با طرف دعوي نيز شيوه مصالحه اصولي را به شما يادآور مي‌شوند و در نهايت شما را به سوي احقاق حقتان با کمترين دردسر و بيشترين دستاورد هدايت مي‌نمايند.

 

 

3pj_s7.png

چند نوع طلاق داريم ؟

طلاق بر دو نوع رجعي و بائن تقسيم مي شود، که در زير به بررسي مفهوم و تفاوت اين دو نوع طلاق خواهيم پرداخت:

?-طلاق رجعي

در طلاق رجعي مرد اين اختيار را دارد که پس از طلاق زوجه در ايام عده به زن رجوع نمايد، به همين سبب هم عنوان رجعي براي اين طلاق انتخاب شده که از رجوع به معني بازگشت مي آيد.

عده به مدت معيني اطلاق مي گردد که براساس شرع در آن ايام زن اجازه ازدواج مجدد ندارد و فلسفه آن به منظور حصول اطمينان از عدم بارداري زوجه از همسر سابق و احترام به رابطه شويي است، البته زمان عده براي ن باردار تا وضع حمل ادامه دار خواهد بود.

?- طلاق بائن

نوع ديگري از طلاق بائن است که در آن حق طلاق با مرد بوده با اين تفاوت که در اين نوع از طلاق مرد اجازه رجوع ندارد، البته طلاق بائن منوط به تحقق شروط زير مي باشد:

  • طلاق در زمان دوشيزگي و باکره بودن زن انجام شود.
  • زن در زمان طلاق يائسه باشد.
  • درخواست طلاق از طرف زن به علت کراهت و تنفر از همسر و زندگي مشترک با او که درقبال طلاق مقدار يا کل مهريه خود را ببخشد که البته به اين نوع از طلاق خلعي بائن مي گويند .
  • طلاق پس از سه بار وصلت متوالي به اين معني که زن و شوهر سه بار ازدواج يا رجوع کرده اند و طلاق گرفته اند.
  • عسر و حرج هم اجازه رجوع را از مرد گرفته و به اين معني است که در زندگي شرايطي ايجاد گردد که زن در سختي و مشقت قرار گيرد و امکان يا تحمل زندگي مشترک را نداشته باشد.

 

چطور مي توانم در کوتاه ترين زمان ممکن طلاقم را بگيرم ؟

شاخه‌اي از حقوق مدني به خانواده مربوط مي‌شود که بحث‌هاي مربوط به طلاق هم جزء اين دسته است، اگر کارتان به دادگاه خانواده افتاده باشد مطمئنن مي‌دانيد که در حال حاضر جمعيت عمده راهروهاي اين دادگاه ها را متقاضيان طلاق پر کرده‌اند، مهريه، نفقه، اجرت‌المثل هم که عموما از بحث‌هاي پيراموني و حاشيه‌اي طلاق هستند، در دادگاه‌هاي خانواده رسيدگي مي‌شوند، روال پيگيري‌هاي مربوط به طلاق بدون کمک و مشاوره وکيل مي‌تواند،  بسيار طولاني و زمانبر باشد به گونه اي که بسياري را از طلاق منصرف کرده و به ناچار با طلاق عاطفي به زندگي در شرايط دشوار ادامه مي دهند و برخي هم در بلاتکليفي امورات خود را مي‌گذرانند و هر روز پله هاي دادگاه خانواده را بالا و پايين مي‌کنند.

دريافت مشاوره بصورت ??ساعته

مشاوره با آشنايان ممنوع

مشاور بايد بي طرف باشد تا در حين ارائه نظرات مي خود درگير احساسات متعصبانه نگردد يا به قدري بر روي احساسات خود کنترل داشته باشد که بي طرفانه ترين راه حل ها را صرف نظر از احساساتش ارائه دهد، به علت همين جانب گيري مشاوره با خانواده و دوستان گاها به دامن زدن مشکلات مي انجامد.

 

هزينه مشاوره حقوقي خانواده

در هر تماسي که با مشاوران خانواده داريد بابت هر دقيقه تماس ???? تومان هزينه پرداخت مي نمائيد، در يک حساب سر انگشتي مي توان مقرون به صرفه بودن اين مشاوره ها را در مقايسه با مشاوره هاي حضوري دريافت، با اين تفاوت که در مشاوره هاي غير حضوري خبري از دردسرهاي معمول مشاوره حضوري همچون پيداکردن وکيل حاذق، تعيين وقت و حضور نزد وکيل نيست، با در نظر گرفتن تمامي جوانب تماس با مشاوران تلفني معامله اي دو سر سود به شمار مي رود که علاوه بر صرفه جويي در هزينه بيشترين اطلاعات را در کمترين زمان ممکن در اختيارتان قرار مي دهد.

 

مشاوره خانواده حقوقي و آشنايي با انواع مهريه

مهريه داراي انواع گوناگوني است ولي آنچه اغلب با آن آشنايي دارند مهر المسمي، يعني مهريه است که در زمان عقد مشخص مي گردد، نگاهي به انواع مهريه و شرايط تعلق آن مي اندازيم:

مهرالمسمى: مهريه اى است که در زمان عقد مشخص مي گردد.

مهرالمثل: مهريه اي است که پس از وقوع نزديکي به زن تعلق مي گيرد و مبناي تعيين آن مواردي چون شرافت خانوادگي، ساير ويژگي ها، صفات و وضعيت او نسبت به اقاران و اقاراب او و همچنين عرف محل است، البته وقوع طلاق قبل از تعيين مهر و بعد از نزديکى زن را مستحق دريافت مهرالمثل مى نمايد.

مهرالمتعه: چنانچه ميزان مهريه در عقد مشخص نگرديده باشد و مرد پيش از تعيين مهريه و نزديکي زن را طلاق دهد، زن حق دريافت مهرالمتعه را داراست، البته اين نوع مهريه برخلاف مهرالمثل متناسب با وضعيت مالي مرد تعيين مي گردد .

مهرالسنه: مقدار اين مهريه برابر با ?/2?2 مثقال پول نقره مسکوک است.

مفوضه البضع: در شرايطي اين مهريه به زن تعلق مي گيرد که در نکاح دائم مهريه اي تعيين نگرديده يا شرط عدم مهريه تعيين گرديده باشد.

مفوضه المهر: اين نوع مهريه براي زماني است که در نکاح دائم تعيين مهريه به اختيار شوهر يا شخص ثالث گذارده شده باشد.

 

در مورد مشاوره حقوقي خانواده، آيا مي دانستيد؟؟؟

اگر شوهر منزلي را مطابق شئونات زن تهيه نمايد ولي ست در آن با احتمال ضرر و زيان شرافتي يا آزار و اذيت جسمي براي زن همراه باشد، خروج زوجه از آنجا، عدم اطاعت و نشوز نبوده و تا زمان رفع مشکل به زن نفقه تعلق مي گيرد.

در فاصله ميان عقد و انجام ازدواج، نفقه‌‌اي به زن تعلق نمي‌‌گيرد مگر اينکه زن براي شروع زندگي اعلام آمادگي کند، ولي مرد از بردن همسرش خودداري نمايد، در اين صورت زن مستحق دريافت نفقه مي‌‌باشد.

در صورت عدم پرداخت نفقه از جانب شوهر، زن حق شکايت کيفري و حقوقي را با هم داراست.

نفقه مربوط به زمان حال از طريق شکايت کيفري قابل پيگيري و نفقه زمان گذشته از طريق دادخواست حقوقي قابل مطالبه است.

زني که بعد از عقد، شروع به زندگي شويي نمايد، ولي رفتن به منزل شوهرش را منوط به پرداخت مهريه نمايد، مستحق دريافت نفقه است.

اگر شوهر استطاعت مالي داشته و با وجود تمکين زوجه اش نفقه وي را ندهد يا از پرداخت نفقه ساير اشخاص واجب النفقه خودداري نمايد، مشمول مجازات حبس از ? ماه و ? روز تا ? ماه مي شود.

در زمان عده طلاق رجعي که ? ماه و ?? روز پس از ثبت طلاق مي‌‌باشد مرد مکلف به پرداخت نفقه همسرش مي‌‌باشد.

در صورت طلاق به علت عدم تمکين زن، در زمان عده نفقه اي به زوجه تعلق نمي گيرد مگر آنکه در تمکين شوهر قرار گيرد.

حضانت والدين بر فرزندان خود در خصوص فرزند دختر تا ? سال قمري و فرزند پسرتا ?? سال قمري است.

در حضانت فرزندان، دختر پس از اتمام سن ? سالگي و پسر پس از اتمام سن ?? سالگي مختار است، محل زندگي خود را نزد پدر يا مادر انتخاب نمايد.

پدر يا مادري که حضانت فرزند به آنها داده شده، حق ندارند طفل را از محل زندگي خود به محلي ديگر يا خارج از کشور ببرند مگر با کسب اجازه از دادگاه.

مادر نمي تواند در قبال حضانت فرزندان مطالبه اجرت نمايد ولي نفقه فرزندان بر عهده پدر و پس از آن جد پدري است.

پس از اتمام مدت حضانت چنانچه کسي که حق حضانت با او بوده از دادن طفل به شخصي که قانونا حق مطالبه طفل را دارد خوداري نمايد، به حبس از? تا ? ماه يا جزاي نقدي از يک ميليون و پانصد هزار تا سه ميليون ريال محکوم خواهد شد.

ماموريت آرموو در مشاوره حقوقي خانواده

لحظات تلخ و شيرين جزئي از ماهيت زندگي بوده و مواجه شدن با برخي از اتفاقات نااميد کننده اجتناب ناپذير است، پس از ازدواج و تشکيل خانواده براساس چارچوبي که قانون براي اين روابط تعيين نموده است، زن و شوهر مکلف به رعايت تکاليفي نسبت به يکديگر مي گردند که اغلب افراد نسبت به اين تکاليف و آثار قانوني مترتب بر آن آشنايي ندارند و در صورت بروز مشکل در روابطشان چشمشان به روي برخي از حقايق آشنا مي گردد، شمار مشکلات برآمده از روابط به قدري وسيع است که مشاوره خانواده را به عنوان اولين اولويت در مشاوره هاي حقوقي آرموو برگزيديم .

پس اگر نمي دانيد واکنش صحيح به شرايط پيش آمده برايتان چيست، چگونه مشکلتان را رفع نمائيد و نسبت به شرايط حقوقي و آثار احتمالي آن آگاهي کافي نداريد از راه هاي ارتباطي زير با مشاوران آرموو تماس حاصل نموده و به جاي صرف هزينه و وقت بسيار در دادگاه ها با اندکي افزايش آگاهي از حق و حقوق خودتان به سادگي دفاع نمائيد:

تماس با مشاوران حقوقي خانواده آرموو

دانلود اپليکيشن آرموو

 

منبع: https://www.armoo.co/legal-family-advice/

 


مرجع کنکور ایران طلاق ,خانواده ,مشاوره ,مهريه ,حقوقي ,زمان ,حقوقي خانواده ,مشاور حقوقى ,مشاوره حقوقي ,حقوقى شرکت ,حقوق خانواده ,مشاوره حقوقي خانواده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فونت برتر | دانلود فونت همه چیز free pc and android games وب سایت شخصی رضا سوری برترین محصولات چاقی و لاغری 2017 کلابی معرفی کالا simamarket اندیشه