شرکت ماشین سازی فورد در حال ساخت و تولید خودروی هوشمندی است که برای مسافران نابینا این امکان را می دهد که از سفر لذت بخشی بهره مند شوند.

نمونه ی از قبل ساخته شده از این نوع اتومبیل که "منظره را احساس کن" نام دارد، بوسیله عکس‌ هایی با کنتراست بالا در روی چراغ ‌های ال ‌ای ‌دی (LED) مناظر بیرونی ماشین را باز تولید می‌کند. که بوسیله آن مسافران نابینا قادرند شیشه پنجره ماشین را لمس کنند و سایه‌ های متنوع ارتعاش خاکستری را با شدت ‌های متفاوتی احساس کنند. "انستیتوی ملی سلطنتی افراد نابینا" که یک نهاد خیریه در بریتانیا است اعلام کرده است که این نهاد  تلاش  شرکت فورد صمیمانه استقبال می‌کند. رابین اسپینکس، مدیر این نهاد بریتانیایی در گفته هایش به این نکته اشاره کرده است که: "این تکنولوژی به برداشتن موانع سد کننده دید نابینایان کمک می‌کند و باعث می‌شود افرادی که بینایی ‌شان را از دست داده ‌اند، سفری لذت ‌بخش ‌تر داشته باشند."

شرکت ماشین‌ سازی فورد در ایتالیا و شرکت جی ‌تی ‌بی رما با همکاری یک شرکت محلی که برای نابینایان ابزار تولید می‌کند، این پیش ‌نمونه را طراحی کرده‌اند.

علاوه بر فناوری هوشمند نمایش مناظر بر روی پنجره خودرو، این اتومبیل هوشمند دارای امکاناتی نظیر دستیار صوتی  که با استفاده از هوش مصنوعی، مناظر بیرون ماشین را برای نابینایان توصیف می‌کند، تجهیز شده است. ویدویی از این فناوری زنی نابینا را نشان می‌دهد که برون ‌نمای کوهی را با دست لمس می‌کند و در همان لحظه دستیار صوتی به صورت خودکار آن را "کوهی پر برف" توصیف می‌کند. یکی از سخنگوهای شرکت فورد می‌گوید: "دلیل انجام این کارها بهتر ساختن زندگی مردم است و این یک فرصت فوق ‌العاده ‌ برای مسافران نابینا است تا بتوانند یک جنبه نشاط آور سفر و رانندگی را با هم تجربه کنند."


جدیدترین اخباز تکنولوژی ایران شرکت ,نابینا ,می‌کند ,فورد ,ماشین ,نابینایان ,برای نابینایان ,مسافران نابینا ,برای مسافران ,داشته باشند ,شرکت فورد ,برای مسافران نابینا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

موسسه نوفن حامی البرز آنلاین سیستم جالب و عجیب | بهترین پرتال اینترنتی وب سازان پرند تصمیم سازی بازسازی و دکوراسیون داخلی دکوراسیون و لوزام خانگی وب وان موزیک