بتن اکسپوز چیست و چگونه ساخته می‌شود؟

یکی از بهترین کفپوش هایی که در سال‌های اخیر در ایران و به خصوص در ساختمان های لوکس‌، ویلا‌ها، پیاده‌رو مجتمع های تجاری و مسی مورد توجه سازندگان قرار گرفته است، بتن اکسپوز می باشد. بتن اکسپوز هم مانند واش بتن  علاوه بر زیبایی دارای دوام و مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی و فشار فیزیکی است. 

بتن اکسپوز چیست؟

نوعی کفپوش بتنی است که از ترکیب سیمان، ماسه، چسب بتن و مواد افزودنی دیگر ساخته می شوند. این محصول در طی فرآیند و فرمول انحصاری توسط شرکت‌های تولید کننده محصولات بتنی تولید می شوند. اما تعداد کمی از این تولید کنندگان مانند شرکت پروفسور از فرمول اصلی و مواد مرغوب برای تولید محصول استفاده می کنند.

بتن اکسپوز اصل، در برابر فشار و تغییر دما بسیار مقاوم است. دلیل مقاومت این محصول فقط و فقط به فرمولاسیون خاص، تولید مهندسی و مواد اولیه مرغوب وابسته است.

بتن اکسپوز گاهی به صورت درجا یا سر لوکیشن آماده می شود که این نوع از بتن اکسپوز دارای مرغوبیت بسیار کمتری نسبت به بتون اکسپوز های اصلی دارند.

این محصول علاوه بر کفپوش به عنوان نمای داخلی و خارجی ساختمان، ویلا، اتاق خواب، مغازه، مجتمع تجاری و نیز استفاده می شود.

پانل بتنی نما تنها یک فرآورده ساختمانی نیست بلکه معرف یک سبک معماری می باشد. به این سبک از معماری پرتالیسم یا زبره کاری بتن نیز می گوییم. به طور واضح تر نماکاری بدون روکش به صورت و س ک س ی را گویند. این بدان معناست که بتن اکسپوز بدون هیچ روکش و رنگی در آخرین مرحله اجرا می شود و نمایی خشن و طبیعی به ساختمان می دهد.

واش بتن، سنگ رودخانه ای و بتن اکسپوز

برا ی ساخت یک ویلای لوکس، روف گاردن یا منازل زیبا باید از ترکیب عناصر شبه طبیعی، طبیعی و مصنوعی با هم استفاده شود. به طور مثال در زری اسکیپ و لند اسکیپ می توان از سنگ رودخانه ای و واش بتن استفاده کرد. همچنین برای ویلا در هر اندازه ای با طراحی درست و حرفه ای میتوان زیبایی را به همراه مقاومت و کیفیت به ارمغان آورد. به طور مثال باترکیب بتن اکسپوز، سنگ رودخانه‌ای و واش بتن می توان تلفیقی از فضای طبیعی و مصنوعی را با هم ایجاد نمود.

اما سنگ رودخانه ای چیست؟

سنگ رودخانه‌ای همان قلوه سنگ رنگی می باشند که در رنگ ها و سایز های مختلف تولید می وند. بر خلاف تفکر اکثر مردم و اسم گذاری این محصول از سطح رودخانه ها جمع آوری نمی شود. از سنگ های رودخانه ای 

 

  • برای تزئین در گل ی ها
  •  ساخت آبنما ها
  •  زری اسکیپ و لند اسکیپ
  •  باغ ها و ویلا ها
  •  روف گاردن
  •  آکواریوم 
  • ساخت صنایع دستی
  • نقاشی روی سنگ
  • خوشنویسی روی سنگ و . استفاده می شود

استفاده از سنگ رودخانه ای در کنار استخر و مسیر جریان آب باعث تولید صدای طبیعی جریان می شود و در درمان استرس بسیار مفید است.

سنگ رودخانه ای چگونه تولید میشود؟

جمع آوری سنگ رودخانه ای از رودخانه ها و مکان های طبیعی ممنوع است و متهمان تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

برای تهیه و تولید سنگ رودخانه ای لاشه سنگ ها از معادن اری می شوند و به کارخانه پروفسور انتقال داده می شوند. در این کارخانه این سنگ ها به سایز های متنوع تقسیم شده و صیقلی می شوند. با این فرآِیند محصولی کاملا مشابه سنگ رودخانه ای طبیعی تولید می شود.


بازاریابی دیجیتال رودخانه ,اکسپوز ,تولید ,طبیعی ,استفاده ,محصول ,پانل بتنی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دکتر پرستو راستین بار مشاور املاک اصفهان مرجع کاربردی هوافضا نمایندگی ایشیک تاریخ مه آلود برنا موزیک | آهنگ جدید ساری مدیا , دانلود اهنگ