بهترین سرفیس استوک

 

مایکروسافت از پنجمین نسل از خانواده تبلت‌های هیبریدی سرفیس پرده برداشت. بر خلاف انتظارها، این دستگاه “سرفیس پرو” و نه “سرفیس پرو ۵” نامیده شده است.

 

از طرفی سرفیس پرو بسیار شبیه سرفیس پرو ۴ است اما با نگاهی دقیق تر می‌توان به تغییراتی ظریف، سیستم حرارتی باز طراحی شده، قلم سرفیس بهبود یافته و گزینه‌ی ۴G LTE پی برد.

 

در سرفیس پرو چه چیزهایی تغییر کرده است؟

در اینجا تغییرات و ویژگی‌های جدید سرفیس پرو آمده است. در سرفیس پرو بهبودهای متعددی در سخت افزار مشاهده می‌شود. با این حال، تغییراتی نیز در ظاهر این تبلت دیده می‌شود که در ادامه لیست شده است.

 

 

نسخه‌ ی دارای پردازنده intel core i5، اکنون کاملا بدون فن است.

بهبود ۵۰ درصدی عمر باتری با تخمین ۱۳.۵ ساعت استفاده.

بدنه بازسازی شده با لبه‌های گرد تر

مجراهای تهویه باریک‌تر به همراه سیستم گرمایی “whisper quiet”

وجود گزینه‌ی ۴G LTE با نانو سیم کارت (در بعضی مدل‌ها)

امکان افزایش زاویه‌ی کیک استند پشت تبلت تا ۱۶۵ درجه

دوربین جلوی تبلت اکنون با پنل همرنگ و در آن محو شده است.

تایپ کاور با پوشش آلکانترا در رنگ‌های پلاتینی، کبالت و آبی کبود

گرافیک Intel Iris Plus 640 برای مدل Core i7

شاید این تغییرات جزئی به نظر بیایند، اما وقتی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، یک تاثیر بسزا را ایجاد خواهند کرد. واضح است که مایکروسافت فرمول برنده شدن را از همان زمان معرفی surface pro 3 بدست آورده و اکنون بروزرسانی هایی مختصر برای حفظ سلطنت دنیای دستگاه‌های هیبریدی کافی است.

آبیدر استوک

 

مشخصات فنی سرفیس پرو (نسل پنجم)

صفحه نمایش

۱۲.۳-inch Pixel Sense display

 

۱۰ نقطه لمس همزمان

 

وضوح صفحه نمایش۲۷۳۶ x 1824 (267 PPI)

Aspect Ratio: 3:2

نرم افزارویندوز ۱۰

پردازندهSeventh Gen Intel Core m3 7Y30

Seventh Gen Intel Core i5-7300U

Seventh Gen Intel Core i7-7660U

ذخیره سازی۱۲۸GB, 256GB or 512GB Solid State Drive (SSD)

حافظه۴GB, 8GB or 16GB RAM

۱۸۶۶Mhz LPDDR3

گرافیکCore m3 and Core i5: Intel HD graphics 620

Core i7: Intel Iris Plus Graphics 640

دوربین پشت۸.۰MP autofocus camera with 1080p HD video

دوربین جلو۵.۰MP camera with 1080p HD video

Windows Hello face-authentication

بلندگوStereo speakers with Dolby Audio Premium

درگاه‌هاOne full-size USB 3.0

Mini DisplayPort

Headset jack

Surface Connect

microSDXC card reader

حسگرهاAmbient light sensor

Accelerometer

Gyroscope

شبکهWi-Fi: IEEE 802.11 a/b/g/n/ac compatible

Bluetooth Wireless 4.1 technology

امنیتTPM chip for enterprise security

عمر باتری۱۳.۵ hours of use

قلمSurface Pen

وزن۱.۶۹ lbs to 1.73 lbs (768 g to 784 g)

ابعاد۱۱.۵۰ inches x 7.9 inches x 0.33 inches (292 mm x 201 mm x 8.5 mm)

وجود گزینه‌ی ۴G LTE برای اولین بار

برای اولین بار، یک مدل سرفیس پرو با گزینه‌ی ۴G LTE به بازار عرضه خواهد شد. بین مدل LTE و مدل بدون LTE تقاوت فیزیکی ای مانند خط آنتن و یا فریم صفحه نمایش ضخیم تر و … وجود ندارد. در این تبلت می‌توان از سیم کارت نانو و یا سیم‌کارت‌های الکترونیکی برای ارتباط با شبکه ۴G و LTE استفاده کرد.

 

طراحی پالایش شده برای سال ۲۰۱۷

تیزی گوشه‌های سرفیس پرو اکنون کمتر شده است. هرچند این تغییر کوچک است، اما در دست گرفتن تبلت را بسیار خوشایندتر می‌کند.

 

فضای مربوط به تهویه نیز نسبت به نسل‌های قبلی کاهش یافته است که خصوصا برای مدل Core i5 بسیار خوشایند است. این مدل هم اکنون مانند مدل Core M3 بدون فن است.

 

کیک استند (تکیه‌گاه تبلت) نیز بهبود یافته است و زاویه ی خمش بیشتری (۱۶۵ درجه) نسبت به مدل قبلی خود دارد. سرفیس دیال نیز مستقیما بر روی صفحه نمایش کار می‌کند.

 

قلم سرفیس با پردازنده کمکی رنگ‌آمیزی جدید

برای سرفیس پرو، هیچ چیزی ضروری تر از قلم آن نیست. مایکروسافت نیز به این نکته واقف است و بنابراین پیشرفت چشم‌گیری در قلم داده است. قلم جدید سرفیس ۴۰۹۶ سطح فشار دارد که نسبت به نسل قبلی، ۴ برابر شده است.

 

به لطف پردازنده‌ی کمکی جدید قلم، تاخیر پاسخ‌دهی نیز از ۴۵ میلی ثانیه به ۲۱ میلی ثانیه کاهش داده شده است. رنگ دیجیتال این حس را به کاربر منتقل می‌کند که جوهر مستقیما از قلم جاری می‌شود.

 

همچنین مگنت قلم نیز تقویت شده است تا قلم محکم‌تر به تبلت متصل شود.

 

عمر باتری دو برابر

پیشرفت دیگر در سرفیس پرو ی جدید، مدیریت مصرف است که بخشی از آن به دلیل وجود نسل هفتم پردازنده‌های Kaby Lake اینتل است. اما بخش دیگر آن تا حد زیادی به ویندوز ۱۰ مرتبط است. مایکروسافت ادعا می‌کند که سرفیس پرو می‌تواند ۱۳.۵ ساعت روی باتری کار کند که در حدود ۲.۵ برابر قدرت سرفیس پرو ۴ است.

سخت‌افزار

مدل نخست این دستگاه با معماری پردازنده آرم (ARM) با سیستم عامل «ویندوز آر. تی»، و مدل حرفه‌ای آن با پردازنده اینتل و سیستم عامل ویندوز ۸ عرضه خواهد شد. صفحهٔ نمایش دستکاه ۱۰٫۶ اینچ با نسبت تصویر ۱۶:۹ و کیفیت وضوح بالا (HD) در مدل آر. تی و کیفیت وضوح بالای کامل (Full HD) در نسخه حرفه‌ای خواهد بود. مدل نخست با دو ظرفیت ۳۲ و ۶۴ گیگابایت، با درگاه (پورت) microSD و USB 2.0 به وزن ۶۷۶ گرم، و دستگاه مدل حرفه‌ای (Pro) در دو ظرفیت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت دارای درگاه (پورت) microSDXC و USB 3.0 به وزن ۹۰۳ گرم به بازار عرضه خواهد شد.

 

نمایش و معرفی دستگاه

این دستگاه در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۱۲ از سوی مدیر عامل اجرایی مایکروسافت، استیو بالمر در لوس آنجلس معرفی شد و در جریان نمایش سیستم عامل دستگاه از کار ایستاد.[۷][۸]

 

نقص

در مورد برخی از تاچ کاور، (کیبردی ۸۰ دلاری) این دستگاه که به همراه این تبلت فروخته می‌شود در فروم‌های پشتیبانی مایکروسافت شده‌اند که تنها چند روز بعد از استفاده با ترک و شکستگی در تاچ کاور مواجه شده‌است. محل این ترک در قسمتی است که کاور به صورت مغناطیسی به تبلت متصل می‌شود و از آنجایی که این مشکل توسط کاربران اروپایی و آمریکایی گزارش شده به نظر می‌رسد که مربوط به یک کارخانه خاص سازنده نباشد.[۹]

کاربران سرفیس در سایت مایکروسافت خبر از کاهش ناگهانی ولوم صدای تبلت به صفر در زمان جا به جایی بین برنامه‌ها داده‌اند.[۱۰]

منابع

 

طبق آخرین شایعاتی که در مورد لپ تاپ‌ها و تبلت‌های سرفیس مایکروسافت به گوشی می‌رسد، احتمالا به زودی باید شاهد معرفی چند دستگاه مختلف از این سری باشیم که یکی از آن‌ها به احتمال فراوان،‌ سرفیس لپ تاپ ۳ خواهد بود.

 

در بین محصولات سرفیس مایکروسافت، بدون شک تبلت‌های سرفیس پرو پیشتاز هستند. اما این بدان معنا نیست که دیگر محصولات این برند از کیفیت یا کاربران کمی برخوردارند. برای مثال، سرفیس لپ تاپ‌ها که تاکنون دو نسخه از آن‌ها روانه بازار شده، از طراحی بسیار باریک و چشم‌نواز، نمایشگر لمسی، بدنه بسیار با کیفیت و … برخوردار هستند و مسلما اگر علاقه‌مند به محصولات شرکت مایکروسافت باشید، این لپ تاپ‌ها برای شما یکی از بهترین و زیبا‌ترین محصولاتی خواهند بود که تاکنون معرفی شده‌اند.

 

مدتی پیش به بررسی رویداد پیش رو مایکروسافت پرداختیم و تمام آن‌چه را که انتظار رونمایی از آن‌ها می‌رفت، در آن مقاله ذکر کردیم. اما در اینجا قصد داریم نگاهی بیندازیم به یکی از محتمل‌ترین محصولات مورد انتظار، یعنی سرفیس لپ تاپ ۳ تا ببینیم مایکروسافت چه طرح و برنامه‌ای برای جانشین دو لپ تاپ پیشین خود دارد.

 

بیشتر بخوانید:‌ تمام آنچه که از رویداد سرفیس مایکروسافت انتظار داریم

 

قیمت و تاریخ انتشار

سرفیس لپ تاپ 3

 

طبق آخرین خبر‌ها، مایکروسافت قصد دارد در تاریخ ۲ اکتبر سال جاری (۱۰ مهر)، رویدادی را برگزار کرده و طی آن، احتمالا از محصولات جدید برند سرفیس که شامل نسخه‌های مختلف سرفیس پرو ۷ می‌شود رونمایی کند. علاوه‌بر این‌ها، پیش‌بینی می‌شود این شرکت سومین نسخه از لپ تاپ‌های خود را نیز تحت عنوان سرفیس لپ تاپ ۳ روانه بازار کند.

 

یکی از دلایلی که معرفی این لپ تاپ را محتمل‌تر می‌کند، زمان معرفی سرفیس لپ تاپ ۲ است. این لپ تاپ نیز در رویداد مشابهی در اکتبر سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و بنابراین دلیل خاصی وجود ندارد سرفیس لپ تاپ ۳ در تاریخ دیگری معرفی شود.

 

در مورد قیمت این لپ تاپ هم باید نگاهی به نسل قبل انداخت. سرفیس لپ تاپ ۲ با قیمت ۱۰۰۰ دلار روانه بازار شد و در نهایت نیز با کاهش تنها ۱۰۰ دلار، در حال حاضر با قیمت ۹۰۰ دلار به می رسد. انتظار می‌رود نسل سوم این لپ تاپ‌ها نیز با قیمت مشابه (۱۰۰۰ دلار) یا نهایتا ۱۱۰۰ دلار روانه بازار شود؛ چرا که مایکروسافت هم از لحاظ مقدار رم، هم از لحاظ پردازنده و هم از لحاظ حافظه داخلی، سرفیس لپ تاپ را ارتقا خواهد داد.

 

مدل ۱۵ اینچی در راه است…

سرفیس لپ تاپ 3

 

وجود سرفیس لپ تاپ ۳ تا زمانی که خبر وجود یک مدل ۱۵ اینچی از سوی وب‌سایت WinFuture منتشر نشد، در حد یک شایعه بود. طبق گزارش این وب‌سایت، سرفیس لپ تاپ ۲ از یک نمایشگر ۱۳.۵ اینچی با نسبت تصویر ۳:۲ و وضوح تصویر ۲۲۵۶ × ۱۵۰۴ برخوردار است. در مورد مدل ۱۵ اینچی سرفیس پرو ۳ اما هیچ اطلاعات بیشتری منتشر نشد اما گفته می‌شود نسبت تصویر نمایشگر این لپ تاپ مشابه نسل قبل خواهد بود.

 

از نظر سخت‌افزار هم مایکروسافت باید این مدل از لپ تاپ‌های خود را با قوی‌ترین قطعات بازار مجهز کند. چرا که در حال حاضر نمونه‌های ۱۵ اینچی فعلی از قبیل XP 15 و مک بوک پرو ۱۵ اینچی با گرافیک مجزا، پردازنده‌هایی همانند Core i9 و نمایشگرهایی با وضوح تصویر بالا در دسترس قرار دارند و اگر مایکروسافت نتواند سرفیس لپ تاپ ۳ را با قدرت سخت‌افزاری مشابه یا بهتر روانه بازار کند، بعید به نظر می‌رسد بتواند در این بازار رقابت کند.

 

بیشتر بخوانید:‌ مایکروسافت استوک سرفیس لپ تاپ ۳ نسخه ۱۵ اینچی خواهد داشت اینجا کلیک کنید

 

AMD یا اینتل؛ مسئله این است!

یکی از مهم‌ترین خبرهایی که اخیرا مورد توجه قرار گرفته این است که لپ تاپ‌ جدید مایکروسافت از پردازنده‌های AMD بهره‌مند خواهد شد. مسلما این خبر بسیار بدی برای اینتل و در عوض خبری بسیار خوب برای AMD خواهد بود. اگرچه AMD در بخش پردازنده‌های بالارده نتوانست اینتل را پشت سر بگذارد، اما اخیرا خیلی از تولیدکننده‌ها به دلیل فناوری‌های پیشرفته AMD، تمایل به استفاده از این پردازنده در محصولات خود دارند. مسلما تغییر پردازنده از اینتل به AMD آن‌ هم در برندی همچون سرفیس، اتفاق بسیار بدی را برای اینتل رقم خواهد شد.

 

طبق گزارشات اخیر، پردازنده بکار رفته در مدل میانی، Ryzen 5 3550H و پردازنده بکار رفته در مدل پیشرفته، Ryzen 7 3750H خواهد بود. این محصولات رقیب خوبی برای پردازنده‌های نسل هشتم Core i5 و Core i7 به حساب می‌آیند. این پردازنده‌ها به چهار هسته مجهز و گرافیک رادئون RX Vega مجهز شده‌اند که می‌توانند بسیار برای سرفیس لپ تاپ ۳ مناسب باشند. البته انتظار می‌رود مایکروسافت در مدل ۱۵ اینچی از گرافیک قدرتمندتر با حافظه اختصاصی استفاده کند.

 

USB-C

سرفیس لپ تاپ 3

 

اگرچه در مورد این بخش صحبتی به میان نیامده، اما امیدواریم سرفیس لپ تاپ ۳ با USB-C روانه بازار شود. موردی که در نسل قبل شاهد آن نبودیم و یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف سرفیس لپ تاپ ۲ به حساب می‌آمد. این لپ تاپ در سال گذشته از محدود محصولاتی به حساب می‌آمد که از چنین قابلیت پیشرفته‌ای استفاده نکرده و به یک پورت USB-A، یک پورت مینی دیسپلی و یک پورت سرفیس کانکت برای قابلیت داک اکتفا کرد.

 

خوشبختانه تمام پتنت‌هایی که از این محصول به ثبت رسیده، وجود USB-C را تایید می‌کنند و با توجه به همه‌گیر شدن این فناوری، بسیار بعید به نظر می‌رسد مایکروسافت از آن استفاده نکند. جالب اینجاست که سرفیس گو و سرفیس بوک ۲ در حال حاضر با پورت USB-C در دسترس قرار دارند.

 

حاشیه‌های کمتر

سرفیس لپ تاپ 3

 

سرفیس لپ تاپ ۲ در حال حاضر یکی از لپ تاپ‌های لوکس بازار به حساب می‌آید که هم از حاشیه‌های کم و هم از وزن مناسبی برخوردار است. بدنه این لپ تاپ از آلومینیوم بسیار با کیفیت ساخته شده و در دست داشتن آن حس بسیار خوبی به کاربر می‌دهد. با این اوصاف انتظار می‌رود همچنان مایکروسافت حاشیه‌های سرفیس پرو ۳ را کمتر از قبل کند. نسبت تصویر ۳:۲ همچنان از بسیاری از لپ تاپ‌های کنونی بالاتر است اما حاشیه‌های کناری و بالایی سرفیس لپ تاپ ۲ آن را کمی بزرگ‌ جلوه می‌دهد.

 

اگر مایکروسافت بتواند سرفیس لپ تاپ ۳ را از نظر حاشیه، به لپ تاپ Dell XPS 13 نزدیک کند، شاهد محصول لوکس و بسیار جالبی خواهیم بود. با این اوصاف مایکروسافت و اپل هنوز به این مقدار از حذف حاشیه نرسیده‌اند، اما گفته می‌شود اپل در اکتبر سال جاری، لپ تاپ ۱۶ اینچی مک بوک پرو را با حاشیه‌های بسیار کمی روانه بازار خواهد کرد. برای محصول مایکروسافت هم انتظار چنین طراحی را داریم.

 

همانطور که گفته شد، مایکروسافت در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۸،‌ از محصولات جدید برند سرفیس رونمایی خواهد کرد و انتظار می‌رود در کنار این محصولات، شاهد رونمایی از سرفیس لپ تاپ ۳ نیز باشیم.


رایانه و لپ تاپ سرفیس ,مایکروسافت ,core ,بازار ,تبلت ,می‌شود ,روانه بازار ,نسبت تصویر ,انتظار می‌رود ,intel core ,صفحه نمایش ,دلار روانه بازار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فیکت آیدین موزیک angelaknjy2 log فول مَگ آموزش برنامه نویسی رایگان همینه که هست دانلود آهنگ و فیلم جدید