????????????????????????تركيه در اولين نگاه????????????????????????

╭──┅═ঊঈঊঈ═┅──╮

          @Tistanbull  کانال تلگرام درآمد به دلار

╰──┅═ঊঈঊঈ═┅──╯

1⃣.در تركيه مردم از هر طيف سياسي و مذهبي احترام خاصي به #پرچم، #مليت، #خاک و از همه مهمتر #مصطفي_كمال_پاشا_آتاتورک دارند و اهانت به هر يک از اين موارد از نظر مردم تركيه گناهي نابخشودني به حساب مي آيد.


2⃣.مناطق غرب تركيه، استانبول و سواحل درياي مديترانه از بافتي اروپايي و سكولار برخوردارند.


3⃣.تركيه كشوري #مسلمان است كه در عين احترام به اسلام #احترام به عقايد و دين هاي متفاوت در اين كشور به وضوح ديده مي شود. 


4⃣.در تركيه از زمان #آتاتورک #حقوق برابري ن در قانون اساسي تضمين شده و ن تورک #نسبت به ن تمامي كشورهاي اسلامي و حتي بسياري از كشورهاي غير اسلامي نيز، از آزادي كامل شغلي و امنيت اجتماعي مطلوبي برخوردارند.

5⃣.تركيه كشوري است كه فرهنگ #كار كردن(در هر شغل و سطحي) عيب به حساب نمي آيد و جوانان تورک پس از اتمام دانشگاه و مدرسه از #نظر مالي از خانواده جدا شده و مشغول به كار مي شوند.

╭─┅═ঊঈঊঈ═┅─╮

       @Tistanbull  

╰─┅═ঊঈঊঈ═┅─╯

6⃣.در تركيه #رقص و #موزيك از اركان جدا نشدني اين فرهنگ است و مردم به راحتي در كوچه و خيابان شادي خود را نشان مي دهند.


7⃣.مردم تركيه در هر وضعيت اقتصادي به غذا خوردن و يا حتي نوشيدن #چاي در بيرون از خانه علاقه فراوان دارند.


8⃣.تركيه، بخصوص در نواحي غربي و سواحل درياي مديترانه از زير ساختهاي #حمل_و_نقلي بسيار قوي #جاده اي، #ريلي، #هوايي و دريايي برخوردار است.


9⃣.مصرف #سيگار در بين مردم تركيه و مخصوصا قشر جوان در رديف بالاترين ها در آمار جهاني قرار مي گيرد.


????.بنيان #خانواده همچنان در تركيه بسيار قوي است و احترام به بزرگتر هنوز در اين كشور جايگاه مهمي دارد.


1⃣1⃣.مردم تركيه ملت بسيار #خونگرم و مهمان نوازي هستند و عموما به همين دليل در برخورد با خارجي ها حتي از پرسيدن سوالهاي خصوصي خودداري نمي كنند.


2⃣1⃣.شهرهاي #توريستي تركيه مانند شهرهاي توريستي اكثر نقاط جهان، مملو از #حيله هاي توريستي براي مسافران بي تجربه تر است.


3⃣1⃣.مردم تركيه عموما در سنين پايين #ازدواج كرده و صاحب فرزند مي شوند و علاقه خاصي به بچه در اين كشور وجود دارد.


4⃣1⃣.برخلاف ايران و #تجملات معمول، پذيرايي خانگي در خانه هاي تركيه بسيار #ساده است، در حدي كه اكثر اوقات پذيرايي از مهمان منحصر به يك فنجان #قهوه تورک است.

╭─┅═ঊঈঊঈ═┅─╮

       @Tistanbull  

╰─┅═ঊঈঊঈ═┅─╯

5⃣1⃣.مردم تركيه مردم بسيار #حيوان دوستي هستند و مخصوصا توجه به سگ و گربه در اين كشور به فراواني ديده مي شود.

اكثر مردم اگر حيوان خانگي نداشته باشند غذا دادن به حيوانات خياباني را از وظايف خود مي دانند.


6⃣1⃣.در خانه تورکی نيز مانند خانه هاي ايران، ن ركن اصلي در تهيه غذاي خانواده هستند #و سفره صبحانه و شام به عنوان مهمترين وعده هاي غذايي محسوب شده و خانواده تلاش مي كنند براي اين دو وعده غذايي در كنار يكديگر باشند.


7⃣1⃣.در رستوران ها و كافه هاي تركيه، عموما سرويس مطلوبي همراه با خوشرويي در انتظار مشتري و محدوديتي يا حداقل سفارشي براي استفاده طولاني مدت از محيط رستوران و كافه وجود ندارد. حتي براي خوردن يك چاي ساده.

8⃣1⃣. #جشن ها و #اعياد ملي (و مذهبي) در تركيه بسيار جدي گرفته مي شوند. از جمله جشن هاي ملي مي توان عيد جمهوريت، روز جوانان و جشن پيروزي، و از اعياد مذهبي مي توان عيد قربان و فطر را نام برد.


9⃣1⃣.يكي از موارد قابل توجه در تركيه، تامين مسكن با بودجه مناسب و اجاره و استقرار #خانه در كمترين زمان ممكن است. براي مثال شما به عنوان يك خارجي پس از انتخاب خانه مورد نظرتان از اينترنت و تفاهم با صاحبخانه در كمترين زمان ممكن امكان جابجايي به منزل جديد را داريد.


0⃣2⃣. #فوتبال در تركيه اهميت زيادي دارد، اما اهميت فوتبال در درجه بسيار بالاتري از ديگر ورزش هاست. فوتبال تركيه در سطح #اروپايي است و طرفداران فوتبال در اين كشور معمولا بسيار متعصب و در طرفداري خود جدي هستند، در حدي كه بهتر است اگر واقعا هم طرفدار يكي از سه تيم مطرح استانبول (گالاتاسراي، بشيكتاش و فنر باغچه) هستيد آن را اظهار نكنيد چون ممكن است طرف مقابلتان طرفدار يكي ديگر از اين سه تيم باشد!(در ضمن پرطرفدارترین تیم تورک در جهان ، تیراختور آزربایجان می باشد که بالغ بر بیش از ۴۰ میلیون نفر طرفدار دارد.)



#فرهنگ_تورکها

#ترکیه

#آموزش_زبان_تورکی  


✅کانال ما رو به دوستان و آشنایان هم معرفی کنید. ↙️↙️↙️

╭──┅═ঊঈঊঈ═┅──╮

          @Tistanbull  

╰──┅═ঊঈঊঈ═┅──╯


دانلود آهنگ ترکی تركيه ,مردم ,بسيار ,خانه ,فرهنگ ,فوتبال ,مردم تركيه ,تركيه بسيار ,شهرهاي توريستي ,زمان ممكن ,كمترين زمان ,سواحل درياي مديترانه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

۩۞۩ خانه الکترونیکی ۩۞۩ قصه نویسی ، داستان نویسی ، وخاطره نویسی سال ۹۸ مهرپارسی وب سایت پیشگامان صنعت اینجا همه چی هست سس آموزش نصب کولر گازی و محصولات کولر گازی قفس مدرس مشاوره ایمنی آتش نشانی گرمایش برودت پارس