ادتا ۲ سدیم

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید (ادتا)  که به چندین نام دیگر نیز شناخته می شود، یک ماده شیمیایی است که از گیاهان چند فصلی  به عنوان یک چربی محافظ حفظ می کند که به رشد ساقه کمک می کند که در حال حاضر برای اهداف صنعتی و پزشکی استفاده می شود. این ماده نخستین بار توسط Ferdinand Münz در سال ۱۹۳۵ ساخته شد.و  به صورت جامد بی رنگ و محلول در آب است که  به طور گسترده ای برای حل کردن سنگ آهک استفاده می شود.

فرمول شیمیایی : C10H16N2O8

وزن مولکلولی :   ۲۹۲/۲۴g/mol

کاربردهای ادتا در صنعت : 

در صنعت، EDTA به طور عمده برای جداسازی یونهای فلزی در محلول آبی استفاده می شود. در صنایع نساجی، تغییر رنگ  محصولات رنگی جلوگیری می کند. همچنین در صنعت صنایع کاغذ و چوب، نیز مورد استفاده قرار میگیرد. به طور مشابه، EDTA
به بعضی از مواد غذایی به عنوان نگهدارنده یا تثبیت کننده برای جلوگیری از رنگ آمیزی اکسیداتیو کاتالیزوری که توسط
یون های فلزی کاتالیز می شود اضافه می شود. در نوشابه های حاوی اسید اسکوربیک و بنزوات سدیم تشکیل بنزن (سرطان زا)
را کاهش می دهد.  کاهش سختی آب در برنامه های لباسشویی و انحلال مقیاس در دیگهای بخار، همگی به مصرف ادتا  وابسته است.
در عملکرد صابون و مواد شوینده. به دلایل مشابه، راه حل های تمیز کردن اغلب حاوی EDTA است. به همین شیوه EDTA در صنایع
سیمان برای تعیین آهک آزاد و منیزیم آزاد در سیمان و کلینکر استفاده می شود.


کاربردهای ادتا در داروها :  

ادتا  برای اتصال به یون های فلزی در درمان بیماری هایی که  در اثر مسمومیت با سرب  و جیوه ایجاد میشوند استفاده می شود. همچنین از ادتا  برای حذف بیش از حد آهن از بدن استفاده می شود. این درمان برای درمان عارضه انتقال خون تکراری استفاده می شود، همانطور که برای درمان تالاسمی استفاده می شود. دندانپزشکان  از راه حل های EDTA برای حذف آلودگی های معدنی  استفاده می کنند . این ماده به عنوان یک نگهدارنده (معمولا برای تقویت عمل نگهدارنده دیگری مانند بنزالکنیم کلرید یا تیمرزال) در آماده سازی چشم و پلک ها استفاده می شود.EDTA به طور گسترده ای در تجزیه و تحلیل خون استفاده می شود. این یک ضد انعقاد برای نمونه های خون برای CBC / FBE ها است، در حالیکه EDTA کلسیم موجود در نمونه خون را متوقف می کند، پروسه انعقاد را متوقف می کند و باعث حفظ سلول های خون می شود.  EDTA پراکنده کننده لجن است و در کاهش رشد باکتریایی در طی لنز داخل چشم دیده شده است.

ادتا ۲ سدیم : 

تیم بازرگانی پیشگامان شیمی نده ی انواع مواد  شیمیایی با نازل ترین قیمت ها هستند  ضمن اینکه  کارمندان ما آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی در این زمینه به مشتریان گرامی میباشند.

جهت سفارش با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.